Borak-borak Bantal

Saya baru sahaja pulang dari bercuti di Sungkai beberapa hari lepas. Butir lengkap mengenai percutian ini akan saya ceritakan kemudian. Sangat seronok dapat beriadah bersama kawan-kawan. Perkara yang paling menarik ialah kami semua duduk di bawah satu bumbung dan berkongsi cerita selain daripada hal kerja.

Mungkin saya sendiri (sangat) jarang punya masa untuk bincang (atau bergosip mengenai) hal peribadi bersama rakan-rakan. Macam-macam cerita dan soalan keluar. Berkongsi merupakan salah satu terapi yang terbaik untuk melepaskan tekanan. Lagipun, ini memang merupakan objektif utama outing beramai-ramai.

Saya yang terlebih gembira :D

Saya, AdaDya, Aen, Ice, SalsaShiela sama-sama bentang tilam di ruang tamu dan ber"pillow talk" beramai-ramai. Semua berbual dalam keadaan sangat selesa. Baring atas tilam yang empuk dan masing-masing membalut dalam selimut (mungkin permaidani :p) dan ditemani sayup-sayup bunyi televisyen yang sengaja yang diperlahankan. Dalam kedinginan malam, topik yang paling hangat yang kami bincangkan tentulah hal lelaki. Hahaha…

Kumpulan Ros Power!
Atas dari kiri: Aen, AdaDya, saya, SalsaShiela dan Kiki
Bawah dari kiri: Ice, Jeihan, dan sepupu Calvin

Jadi di sini, sengaja saya ingin kongsikan antara perbualan hangat kami pada malam itu. Sayalah yang memulakan mukadimah, dan semua orang wajib berkongsi. Hehehe.

Saya: Dalam banyak-banyak selebriti lelaki, korang minat siapa?
AdaDya: Ada minat Remy Ishak sebab dia ada macam Ropie sikit. Tapi sebab Leman perasan dia Remy Ishak, jadi macam geli sket. So, Ada minat Aaron Aziz lah.
Aen: Hmm… Aen minat Fizo Omar.
Shiela: Siapa tu?
Aen: Baru-baru ni dia ada keluar melodi pasal kes dia tu…
Ice: Ice minat Adi Putra.
Sheila: Shiela suka Fahrin Ahmad. Ashraff Muslim pun suka jugak. Tapi bila dia nangis buruklah. Hehehe…
(Gosip diteruskan dan ramai yang dahulunya meminati Awal Ashaari rupa-rupanya)
AdaDya: Ha, Idaman minat siapa?
Saya: Hmm… Err, Idaman minat Razif Hashim.
Semua: Siapa tu?
(Hahaha, nampaknya saya memang tiada taste dalam pemilihan lelaki: sambil gelak guling-guling)

And yes, there's a lot we don't know about each other. If there's a chance for us to get to know each other and eratkan the silaturrahim, why not kan? :)

*Gambar kredit kepada semua jurugambar LCP :)

Comments

OMG Idaman!! do not continue on the conversation! LOL! :D i wish we'd had more time nak borak2 camtu lg idaman..best! :)
IdaMandarin said…
Hehehe... Tu sket je, kalau reveal the whole conversation bahaya. Muahaha! Kalau ada trip and overnight lg, kita pillow talk reramai ye :D
UdEshAh said…
Idaman.. saya suke Fahrin Ahmad & Ashraf Muslim juge! uwaa..sama mcm Sheila...hahaha:))
kayna said…
siapa razif hashim??

Popular Posts