My True Story...

While I was checking my inbox mail, deleting unwanted emails, I've found an email from my Mandarin lecturer 莫顺婵师. It was a long time ago (May 25th, 2007). She typed it out for me because I don't know how to type Chinese characters using computer (I learn how to type Chinese characters when I was in Les' Copaque from Yuki and Away-Yes, I'm still learning Mandarin until today:学老,活到老).

我爱写书法

我六岁时,爸爸问我要读华文小学还是马来小学。我马上说我要读华校,因为我觉得讲华语很好听,所以我想学华语。

就这样,我进入了森美兰的启华小学就读。我二年级时开始认识姚明副校长。姚老师是一位来自中国的老师,他当时年纪已大,有一头白发,但是对教导学生写书法却有很大的热忱。

我还记得,当我念三年级时,老师买了一支毛笔和一瓶墨汁送给我。我非常感动。老师鼓励我开始写大楷。第一次写的时候,我有点怕。眼看其他同学写得那么自然,又那么美丽,我很怕我不能像他们那样。但是在老师的督促之下,我的大楷进步许多,还在书法比赛中得了第三奖。我很开心,我真的很感激老师。

我四年级时,老师要退休了。我非常难过不舍。老师叫我不要忘了他的教导,一定要继续多练习,永远永远都要写书法。老师的这一番话,让我永远铭记在心里。谢谢您,姚老师!

*这篇搞是我自己写的,然后老师帮我修改。看起来真的很像小学生写的作文...嘻嘻哈哈...

I have a funny feeling when I read this essay again. This essay written by me and it's a true story. It supposed to be much longer than this but my lecturer edit and fix it so that the speech will end in 3 minutes. I use this humble speech during Mandarin Public Speaking Competition and Chinese Bridge Competition 2007

Comments

cik kedondong said…
kak ida blaja mandarin since school or since masuk uitm?

dasat eyh..me blaja mandarin tp kureng minat
lebih pade french je
IdaMandarin said…
Saya belajar Mandarin since sekolah rendah lagi. Alhamdulillah, Mandarin tu sungguh berguna hingga kini :)
Razuri Ajmain said…
yee~
berguna sgt...
untuk bergosip~
ahaha~
IdaMandarin said…
Kalau begitu, saya wajibkan seluruh rendering team belajar bahasa Mandarin la! ^^
hiro nakamura said…
ehehe.. uncle choy support u.. 活到老学到老~

Popular Posts